
Ofereix informació que ens pot clarificar què és el procés de dol, la seva durada, com es manifesta: sensacions, sentiments, conductes, pensaments..., orientacions i suggerències: Importància de compartir el dol

* Guia que ha elabortat FMLC (Fundació Mario Losantos del Campo) amb la finalitat de proporcionar ajuda a totes aquelles persones que estan en contacte amb nens i adolescents, hi han de comunicar la mort d'un ser estimat als seus alumnes, fills... "Explicame qué ha pasado"
“El dolor amagat, igual que un forn tancat, crema el cor fins que esdevé cendra”
SHAKESPEARE
Montse Esquerda i Aresté. Pediatra, doctora en medicina i psicòloga. Treballa al Centre de Salut Mental Infantil-juvenil Sant Joan de Déu de Lleida i és professora de bioètica a la Universitat de Lleida, ens parla de:
El nen i la mort: Ens presenta pautes en cas de la mort d'un alumne a l'escola
Montse Esquerda i Aresté. Pediatra, doctora en medicina i psicòloga. Treballa al Centre de Salut Mental Infantil-juvenil Sant Joan de Déu de Lleida i és professora de bioètica a la Universitat de Lleida, ens parla de:
El nen i la mort: Ens presenta pautes en cas de la mort d'un alumne a l'escola
El tema de la mort continua sent un tema encara força tabú en la nostra societat. Ni a les
famílies, ni als alumnes, ni a l’escola en parlem gaire. I quan esdevé la mort,
a part de totes les emocions que ens afloren,
no sabem ni com viure-la ni com ajudar-la a viure. Ens comenta en en seu
treball de pedagogia Irene de Palol i
Ribes, en:
Treballem la mort i el dol a l'escola
Treballem la mort i el dol a l'escola
Ens proposa fer un treball de reflexió de la mort a priori perquè
els alumnes a les aules vagin preparant i madurant, el que algún dia els tocara
viure: la mort i el dol.
“Hi quelcom tan evident com la mort, es la VIDA"
CHARLES CHAPLIN